Název: Name: | Vickers F.B.5 Gunbus | Vickers F.B.5 Gunbus |
Originální název: Original Name: | Vickers F.B.5 Gunbus | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.1918 Vickers Ltd (Aviation Department), Crayford a Bexleyheath DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme Darracq et Cie, Suresnes DD.MM.1917-DD.MM.191R Tøjhusværkstederne, København | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 119 Vickers 75 Darracq 12 Tojhus | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.07.1914 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 553 kg | 1220 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 934 kg | 2060 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.13 m | 36ft 6in |
Délka: Length: | 8.28 m | 27ft 2in |
Výška: Height: | 3.35 m | 11ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 35.49 m2 | 382 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Monosoupape o výkonu 75 kW dřevěná dvoulistá vrtule V2052 | Gnome Monosoupape, power 100 hp two-blade wooden propeller V2052 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 112.7 km/h v 1524 m | 70 mph in 5000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 96.6 km/h v ? m | 60 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16 min do 1524 m | 16 min to 5000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2743 m | 9000 ft |
Dolet: Range: | 402.3 km | 250 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý 7,7 kulomet Lewis (na prvních strojích Vickers) v předním kokpitu 1x 7,7 mm puška Lee-Enfield | 1x flexible .303 Lewis (early machines Vickers) machine gun in the front 1x .303 Lee-Enfield service rifle |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Vickers FB5, Windstock Datafile 56. Albatros Productions, Berkhamsted 1996. ISBN 0-948414-75-8. Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1. www.britishaircraft.co.uk www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww1/fb5.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F.B.5 2341, původně objednaný pro RNAS jako 866, ve Farnborough. Na přídi má nápis Bombay No.1, protože je jedním ze strojů věnovaných tímto městem. 2341 pravděpodobně neopustil Anglii a létal u Reserve Squadron No.14 v Cattericku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |